Contract notice

Information

Published

Date of dispatch of this notice: 11/07/2024

Expire date: 24/07/2024

External Reference: 2024-661265

Contract notice

Contract notice

Directive 2014/24/EU

Section I: Contracting authority

I.1)

Name and addresses

Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija
188604574
Gedimino pr. 11
Vilnius
LT-01103
LT
Contact point: Vytautas Dzikaras
Telephone: +370 52098812
NUTS code:  LT011 -  Vilniaus apskritis
Internet address(es):
Main address: http://www.lrv.lt

I.3)

Communication

The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at:  
https://pirkimai.eviesiejipirkimai.lt/app/rfq/publicpurchase_docs.asp?PID=773551
Additional information can be obtained from
the abovementioned address:  
Tenders or requests to participate must be submitted
Tenders or requests to participate must be submitted
to the abovementioned address
I.4)

Type of the contracting authority

Ministry or any other national or federal authority, including their regional or local subdivisions
I.5)

Main activity

General public services

Section II: Object

II.1)

Scope of the procurement

II.1.1)

Title

Kompiuterinė įranga
II.1.2)

Main CPV code

30200000  -  Computer equipment and supplies
II.1.3)

Type of contract

Supplies
II.1.4)

Short description

Kompiuterių techninė įranga
II.1.5)

Estimated total value

Value excluding VAT: 30000.00  EUR
II.1.6)

Information about lots

This contract is divided into lots: NO
II.2)

Description

II.2.2)

Additional object(s) of purchase according to CPV <i>(if any)</i>

30200000  -  Computer equipment and supplies
II.2.3)

Place of performance

NUTS code:  LT011 -  Vilniaus apskritis
II.2.4)

Description of the procurement

Planšetiniai kompiuteriai, 20 vnt. Klaviatūros planšetiniam kompiuteriui, 2 vnt. USB-C jungčių stotelė (Docking Station), 20 vnt.
II.2.5)

Award criteria

Criteria below
Price
II.2.6)

Estimated value

Value excluding VAT: 30000.00  EUR
II.2.7)

Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system

End: 13/12/2024
This contract is subject to renewal: NO
II.2.10)

Information about variants

Variants will be accepted: NO
II.2.11)

Information about options

Options: NO
II.2.13)

Information about European Union funds

Whether the procurement is related to a project and (or) programme financed by european union or other country funds: NO

Section III: Legal, economic, financial and technical information

III.1)

Conditions for participation

III.1.1)

Information about exclusion grounds and suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers

List and brief description of conditions:  Tiekėjas teikdamas pasiūlymą kartu privalo pateikti Europos bendrąjį viešųjų pirkimų dokumentą, patvirtinantį, kad nėra pagrindo jo pašalinti iš pirkimo dėl pirkimo dokumentuose nurodytų pašalinimo pagrindų ir atitiktį pirkimo dokumentuose nurodytiems kvalifikacijos reikalavimams.
III.2)

Conditions related to the contract

III.2.2)

Contract performance conditions

Sutartis sudaroma taikant Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2024 m. vasario 8 d. įsakymu Nr. 1S-19 „Dėl Prekių viešojo pirkimo–pardavimo sutarties tipinių sąlygų patvirtinimo“ patvirtintas Prekių viešojo pirkimo–pardavimo sutarties tipines sąlygas.
Sutarties įvykdymo užtikrinimas:
1. Jei Tiekėjas vėluoja pristatyti prekes Sutartyje nurodytais terminais, Užsakovas turi teisę be oficialaus įspėjimo ir nesumažindamas kitų savo teisių gynimo būdų pradėti skaičiuoti 0,2 % dydžio delspinigius nuo nepristatytų prekių kainos už kiekvieną Sutartyje numatytų įsipareigojimų nevykdymo dieną.
2. Jei Užsakovas dėl savo kaltės neatlieka apmokėjimo per Sutartyje nurodytą terminą, Tiekėjui raštu pareikalavus, Užsakovas moka Tiekėjui 0,2 % dydžio delspinigius nuo neapmokėtos sumos už faktiškai pristatytas, tinkamas, kokybiškas ir pagal prekių perdavimo aktą priimtas prekes už kiekvieną uždelstą dieną. Delspinigiai skaičiuojami iki apmokėjimo dienos.

Section IV: Procedure

IV.1)

Description

IV.1.1)

Type of procedure

Open procedure
IV.2)

Administrative information

IV.2.2)

Time limit for receipt of tenders or requests to participate

Date:  24/07/2024
Local time:  10:00
IV.2.4)

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

Lithuanian
IV.2.6)

Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender

Tender must be valid until:  30/09/2024
IV.2.7)

Conditions for opening of tenders

Date:  24/07/2024
Local time:  10:45

Section VI: Complementary information

VI.1)

Information about recurrence

This is a recurrent procurement:  NO
VI.2)

Information about electronic workflows

Electronic invoicing will be accepted
Electronic payment will be used
VI.4)

Procedures for review

VI.4.1)

Review body

Vilniaus apygardos teismas
Vilnius
LT

VI.7)

Annual procurement plan

Green procurement information

Environmental criteria established in the procurement according to the Minister of Environment of the Republic of Lithuania 2011 June 28 by order no. D1-508 approved description of the procedure for application of environmental criteria to be applied in green purchases (hereinafter - the Description of Procedure)

YES

The environmental criteria are based on (one or more options can be selected):

Clause 4.1 of the Description of the Procedure
Clause 4.4.4 of the Description of the Procedure

The environmental criteria are set out in the procurement documents (one or more options can be selected):

Technical specification
Contract performance clause or clauses